Salimah Rekreációs Mozgástúdió
Tánc közben az lehetsz, ami csak lenni akarsz abban a pillanatban! 
MENÜ

Kalamár Brigittának hívnak. A fellépéseken, reklámanyagokon illetve táncos körökben használt nevem: Salimah

Orientális táncosok körében gyakori egy választott arab szónak a használata művésznévként. A "salimah" szó jelentése:   béke, biztonság, egészség. A könnyed hangzása és a jelentése miatt választottam ezt a szót.

A mozgás szeretete már egészen kis koromtól jellemző rám, de a zenére történő mozgás csak fiatal felnőtt koromtól vált életem részévé. Éveken keresztül jártam aerobik edzésekre és ennek különböző, változatos formáira. Pl: kikbox aerobik és step aerobik. Sajnos ezek a mozgásformák nálam egészségügyi problémákhoz vezettek, ezért nagyon nehezen, de le kellett mondanom róluk. Mivel nem szerettem volna mozgás nélkül maradni, próbálkoztam több mindennel: konditerem, tenisz, futás stb. de ezek nem okoztak akkora örömöt számomra, mint zenére mozogni.

2005-ben, egy nap váratlanul ráakadtam egy újsághirdetésre, amiben ez állt: Hastánc tanfolyam indul kezdőknek. 1 év hezitálás után mentem el az első órára. Szerelem volt első látásra. Nagy buzgalommal vetettem bele magam a tánctanulásba mert végre találtam egy olyan mozgásformát amiben örömömet leltem és ugyanúgy átmozgatta az izmaimat, mint az összes többi sport, de mindezt ugrálás nélkül. Sőt a hasizmom, hátizmom és a lábizomzatom is látványos fejlődésnek indult és megerősödött. A bokaízületem kiváltképp megerősödött. A derekam viszont még mindíg fájt, de ez a helytelen tartás miatt volt, mint később az oktatóképzésen kiderült. A helyes tartás rögzülése óta, már nem fáj.  Első állomásként; több lakhelyem oktató hastáncoktatónál is megfordultam éveken keresztül, de sajnos a stílusok, amiket oktattak nagyon szűk skálán mozogtak. Gyakorlatilag alapmozdulatok és a pop.

Ez számomra egy idő után  kevés volt , ezért buzgón jártam Budapestre továbbképzésekre (workshop). Igyekeztem mindíg különböző stílusokat választani és főleg technikai órákat. Mikor kinyílt a szemem és megláttam, hogy mennyi stílus létezik és mekkora elméleti és kultúrális háttér húzódik meg e mögött a táncműfaj mögött és mennyire nem mindegy, hogy hogyan magyaráznak el egy mozdulatot, akkor még buzgóbb lettem. Próbáltam keresni egy olyan oktatási központot, ahol rendszerbe foglalva, kézhez kapott tananyagban megkaphatom az elméleti tudást. Ekkor találtam rá az Aziza Art Mozgásműhelyre, ahol működő orientális folklór és show hastáncoktató képzés folyt. Beíratkoztam és sikeresen el is végeztem. Bejegyzett akkreditált felnőttképzés formájában működik, ahol modulrendszerben mindenre kiterjedő tananyagot kaptunk. A képzésben vendégtanárok is tanítanak: pl.: zeneelmélet, ritmika  -  Keönch László Farkas (zeneakadémiát végzett dobtanár, zeneszerző) balett alapok - Tyahun Csilla (hajlékonyakrobata) és még sorolhatnám. A képzés elvégzése után is folyamatosan fejlesztem technikai tudásom és a stílusismeretem, de most már célirányosan. Ez azt jelenti, hogy tudom, hogy merre induljak, hiszen pontos elméleti útmutatást kaptam.

Nagyrabecsült tanáraim, akiknek a magánóráit, workshopjait nagy lelkesedéssel látogatom: Ölyüs Barbara, Kecskeméti Anett, Vitális Anna, Balla Tünde Aziza

Az orientális tánc mellett szivesen ismerkedek más táncok alapjaival is, mint pl: salsa, szamba, afro, flamenco, balett. Ezeknek a táncóráknak nagy hasznát veszem a hastánc során is és a zumba óráim alkalmával is, melyeket rendszeresen tartok.

Asztali nézet